Vidák Zsolt illusztrátor, grafikusművész, bélyegtervező alkotásaiból This is my Budapest címmel nyílt kiállítás az Öreghegyi Közösségi Házban a húsvét előtti csütörtökön. A tárlat átfogó képet ad az alkotó eddigi munkásságáról: a két kiállítóteremben a híres városkép-sorozatai mellett egyéb autonóm munkái, képregényei és a Magyar Posta által az elmúlt tizenhét év folyamán kibocsátott bélyegei is láthatóak. A kiállítás május 12-ig látogatható a ház nyitvatartási idejében.
Hogyan kerülhetett Poe, Manet és Marie Cruie egy szobába? Miért fekszik Sigmund Freud újrahasznosított műanyag lepedőjén James Joyce? Mit keres Freud éjjeli szekrényében egy revolver? Hogyan lehetséges, hogy Baudrillard és Dickens egy fodrászatba járnak Magellánnal, ahol éppen Szókratész takarít?
Vidák Zsolt önálló kiállításán többek között a fent említettekhez hasonló témájú vizuális kísérletezéseit mutatja be. A városok után most az ember és a helyszín alkotja a kompozíció magját: a városképeiről ismert rengeteg apró részlettel és humorral alakít ki meghökkentő történeteket a tőle már megszokott játékos módon.
A tárlatot Kovács Márk Jenő táncművész, művészettörténész hallgató tárlatvezetéssel nyitotta meg, felhívva a figyelmet a kiállított képek egy-egy apró érdekességre. Hangsúlyozta, hogy érdemes minden képnél hosszan elidőzni, minden részletet megfigyelni, mert számtalan humoros apróságot rejtett el rajtuk az alkotó, aki egyébként saját magát és családját is több képbe belefestette, néha többször is.
A keleti teremben látható öt új alkotásán változatos helyszíneken alakít ki jeleneteket számára meghatározó alkotókkal, gondolkodókkal, függetlenül attól, hogy éppen egymás kortársai voltak-e. Így láthatjuk a „Hairdressing salon” című képén egy fodrászatban Ferdinand Magellant, Charles Dickenst, Benoit Mandelbrotot, Jean Baudrillardt, Marie Curiet, Csehovot és Szókratészt. A „Bath” című művén Dimitrij Sosztakovics és Frida Kahlo személye szolgált ürügyként egy izgalmas jelenethez.
A „Dentistry” című alkotásán egy fogászati vizsgálaton a páciens szerepében Dimitrij Sosztakovics, az asszisztens Frida Kahlo, az előtérben Színyei Merse Pál várakozik. A „Dinner in the Room” című műve egy parafrázis, Édouart Manet „Reggeli a szabadban” című festményének sajátos átírása, a szereplői Edgar Allan Poe, Manet, Marie Curie és Franz Kafka. A „Joyce in Freud’s Bed” című képe Édouart Manet „Olympia” című festményének parafrázisa, James Joyce, Sigmund Freud, Piet Mondrian és Szinyei Merse Pál szerepelnek egy különös jelenetben.
A nyugati teremben a művész a Magyar Posta által kiadott eddig megjelent bélyegei is láthatók. Közöttük az első tervezése is, mely az akkori Iparművészeti Egyetem (MOME) fennállásának 125. alkalmából jelent meg. Illetve az „Országok, városok” című bélyege, amelyért Nexofil Awardban részesült 2017-ben, a világ legjobb bélyege kategóriában.
A kiállításon látható a „Budapest Bang Summer” című alkotása is, melyen egy tipikus budapesti ház életébe nyerhetünk bepillantást. Ezt a művét a Neopaint Works 2017-ben egy közel 1000 négyzetméteres tűzfalra festette fel a VII. kerületi Alsóerdősor utcában, és ezzel Magyarország legnagyobb méretű tűzfalfestménye lett. Helyet kapott a tárlaton a Keleti pályaudvart ábrázoló képe is, melyet Alex Buono a „Russian Doll” című Netflix-sorozat executive producerének felkérésére készített, ajándékként a sorozat szereplőinek. A képen látható a megbízó Alex, illetve a sorozat hat legfontosabb szereplője.
A kiállítás május 12-ig látogatható a ház nyitvatartási idejében.
Fotó: Lőrincz Miklós